تبلیغات
مقالات , جزوات و اخبار آی تی - شما جزو كدام دسته از كاربران اینترنتی هستید؟
مقالات , جزوات و اخبار آی تی
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : حسین
نویسندگان
نظرسنجی
به نظر شما کدام تبلت بهتر است ؟





كاربران اینترنت به سه دسته كلی تقسیم می‌شوند كه دسته اول نگاه سرگرمی، دسته دوم تأمین نیاز و دسته سوم هوشمندی در رویه‌های كاری را دنبال می‌كنند.
طبق آنچه كه در كتاب تجارت الكترونیك از طریق بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو آمده است، كاربران شبكه‌ی جهانی اینترنت در نخستین گام به سه دسته تقسیم می‌شوند:

منبع : iritn.com

      
برای مشاهده ادامه خبر بر روی ادامه مطلب کلیک کنید.كاربران اینترنت به سه دسته كلی تقسیم می‌شوند كه دسته اول نگاه سرگرمی، دسته دوم تأمین نیاز و دسته سوم هوشمندی در رویه‌های كاری را دنبال می‌كنند.
طبق آنچه كه در كتاب تجارت الكترونیك از طریق بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو آمده است، كاربران شبكه‌ی جهانی اینترنت در نخستین گام به سه دسته تقسیم می‌شوند:

1- وب‌گردها و كاربرانی كه غالبا هدف خاصی به جز سرگرمی از گردش در وب ندارند، لینك‌ها ابزار غالب این گروه برای تامین نیازهای‌شان محسوب می‌شوند و از وبگاهی به وبگاهی دیگر حركت می‌كنند. این گروه در رده‌بندی كاربران، جزء ترافیك سرگردان یا گنگ محسوب می‌شوند.


2- گروهی از جامعه‌ی كاربران وب با هدف قبلی و برای تامین نیازهای خاص از این شبكه استفاده می‌كنند. این گروه غالبا با داشتن نشانی وبگاه‌های مورد نظر به پایگاه‌های مورد نیاز سرزده و نیاز خود را تامین می‌كنند. ابزار اصلی این گروه برای حركت در دنیای وب، آدرس بار یا همان نوار نشانی است. كاربرانی از این دست در ترافیك هوشمند دسته‌بندی می‌شوند.


3- بخش عظیمی از مخاطبان اینترنت، كاربرانی هستند كه با وجود آگاهی از نیازهای خود، محل تامین این نیازها را نمی‌دانند، این گروه از كاربران، با اعتماد به جست‌وجوگرهای اینترنتی، وبگاه‌ها را براساس اعلام این مجموعه‌ها به كار می‌گیرند و نیازهای خود را تامین می‌كنند. این گروه از كاربران باعث شكل‌گیری ترافیك هدفمند در وب محسوب می‌شوند.


در این میان جست‌وجوگرهای اینترنتی به عنوان منابع قابل اعتماد كاربران نقش مهمی به عهده دارند. استفاده‌ی كاربران از این مجموعه‌ها این قابلیت را برای موتورهای جست‌وجو ایجاد كرده تا درصورت تمایل، كاربران را به محتوا یا رده‌ی خاصی از اطلاعات راهنمایی كرده و به صورتی كاملا نامحسوس رده جدیدی از تجارت الكترونیكی را ایجاد كنند كه امروزه كسب و كار مبتنی بر جست‌وجوگرها نامیده می‌شود.


فهرست نتایج جست‌وجو امروزه تبدیل به صفحات گرانبهایی شده‌اند كه هر وبگاه تلاش می‌كند، خود را در صدر این فهرست‌ها قرار دهد، چون حضور در رتبه‌هایی مناسب این وبگاه‌ها، هجوم مخاطبان را به همراه دارد و براساس قانونی ساده در بازاریابی، قرار‌گرفتن در معرض بازدید مشتریان بالقوه، به معنای افزایش مشتریان بالفعل است.


در چند سال اخیر رشد انفجاری وبگاه‌های فارسی‌زبان و توسعه‌ی محتواهای مختلف نشان از اقبال عمومی مردم ایران به مقوله‌ی دنیای مجازی و به دنبال آن شكل‌گیری زیرساخت‌های تجارت الكترونیكی در این راستا است.


حضور هزاران بازار مجازی، وبگاه‌های تبادل و قابلیت‌های تراكنش مالی بخشی از این اقبال گسترده محسوب می‌شود، اما نكته‌ی مهمی در این میان مغفول مانده است: با وجودی كه تعدد و تكثر این فعالیت‌ها برای كاربران بسیار جذاب و باعث افزایش رقابت و بالطبع كیفیت خواهد بود، برای حاضران در این عرصه باعث رقابت سنگین و بسیار دشواری خواهد شد.


این كتاب برای محققان و صاحبان تجارت‌های برخط در جامعه‌ی كاربران زبان فارسی در محیط وب نگاشته شده و به صورت كاملا مشخص، محققان دانشگاهی در رده‌های طراحی وب، تجارت الكترونیكی، مدیران وبگاه‌ها و بازاریاب‌های الكترونیكی را مخاطب قرار می‌دهد تا علاوه بر دریافت ضرورت و اهمیت این نوع تجارت، با مبانی و اصول آن‌كه در جامعه‌ی كاربران ایرانی قابل پیاده‌سازی است، آشنا شوند.


توضیح چند نكته برای علاقه‌مندان و كاربران وب كاملا ضروری است:


حتما تاكنون با تبلیغات زیادی مواجه شده‌اید كه در ازای مبلغی پیشنهاد رتبه‌های اول در فهرست‌های جست‌وجوی گوگل را می‌دهند یا پیشنهاد ثبت وبگاه در چند صد جست‌وجوگر اینترنتی را ارائه می‌كنند. گرچه به صراحت نمی‌توان این گروه‌ها را كلاهبردار نامید و قطعا نمی‌توان انتظار داشت به واسطه‌ی این فعالیت‌ها، مجموعه شما موفقیتی در تجارت الكترونیكی به دست آورد.


اما باید گفت افزایش رتبه‌ در جست‌وجوگرهای اینترنتی كه امروزه به جرأت از بزرگ‌ترین رقابت‌های تجاری در محیط وب محسوب می‌شود، برای هر وبگاه، راهبرد و الگوی خاصی دارد كه به‌طور قطع هیچ كس بهتر از مدیر آن وبگاه توانایی پیاده‌سازی و اجرای آن را نخواهد داشت، اما متاسفانه بزرگ‌ترین مشكل در این میان، عدم شناخت علمی و دقیق مبانی این بحث محسوب می‌شود كه تلاش شده در كتاب مذكور به آن توجه جدی شود تا بخشی بسیار مهم، ولی مغفول در تجارت الكترونیكی در جامعه‌ی كاربران ایرانی نیز بومی و كاربردی شود.




نوع مطلب : مقالات و نمونه سوالات امتحانی، 
برچسب ها : کاربران اینترنت، دسته، نتایج جستجو،
لینک های مرتبط :
فرشید
یکشنبه 6 فروردین 1391
شنبه 17 تیر 1396 08:13 ب.ظ
When some one searches for his essential thing, thus he/she wants to be available
that in detail, thus that thing is maintained over here.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی